Независимите предприемачи печелят уважението на обществото, а клиентите предпочитат да пазаруват от тях, за да подкрепят местната общност
• Хотелиери, ресторантьори и малки търговци са основните клиенти на МЕТРО – в тяхна чест компанията утвърди Деня на предприемача като ежегодно глобално събитие, което се провежда на всеки втори вторник от месец октомври в знак на уважение към над 21 милиона клиенти от малкия и среден бизнес в 25 държави по целия свят!
• МЕТРО е най-големият търговец на едро в България, който обслужва над 300 000 професионални клиенти – ресторантьори, хотелиери и малки търговци.
Независимо дали става въпрос за уютно кафене, семеен ресторант или за магазина на ъгъла – всеки ден хиляди професионални клиенти на МЕТРО, собственици на малък бизнес, отварят врата с усмивка и протегната за поздрав ръка. В чест на тяхната всеотдайност и усилията, които те ежедневно влагат в своята работа, МЕТРО организира на 10 октомври, за втори пореден път, Деня на предприемача.
От 6 до 10 октомври ретро трамвай ще вози безплатно желаещите в централна София от 12.00 до 16.00 ч., а по време на пътуването ще бъде споделяна информация с пътниците за инициативите на МЕТРО за Деня на предприемача. Специална игра „Улови трамвая на МЕТРО“ дава възможност да бъдат спечелени и три атрактивни награди – вечеря за двама в елитен столичен ресторант. Участниците в играта трябва да снимат преминаващия по улицата МЕТРО трамвай, да отговорят на въпроса „Кое е любимото ви заведение в София“, както и да споделят снимката и отговора на страницата на МЕТРО във Facebook: www.facebook.com/METRO.Bulgaria.
На специално събитие за медиите бяха представени тенденциите пред развитието на ХоРеКа бизнеса в България, предприемаческата среда и ресторантския сектор. В България и в световен план независимите предприемачи печелят уважението на обществото, а клиентите предпочитат да пазаруват от тях, за да подкрепят местната общност, според МЕТРО България. Николай Коев, съсобственик на Zavedenia.com, водеща медийна група за ресторанти в България, българските кулинарни места отдавна са на европейско ниво, като единственото в което все още секторът наваксва е отличното обслужване на клиентите, където има пропуски. „Забелязваме тенденция, че всяка година поне 30 % от ресторантите в София сменят своите собственици или концепция, но повечето от тях остават места за хранене“ сподели Коев, като допълни че очаква намаляване на този процент до около 20 през 2017 година. Според него през настоящата година интересът на посетителите е към Източната и екзотичната кухня, като се появяват все повече такива ресторанти. За 2018 г. той е уверен, че отново ще има промяна към увеличаване на търсенето на традиционна българска кухня.
В навечерието на Деня на Предприемача предстои да излезе представително изследване, осъществено по поръчка на METRO Group на 10 водещи за групата пазара в Западна, Централна, Източна Европа и Азия, което ще представи публичните нагласи спрямо малките независими търговци. МЕТРО България ще разпространи резултатите от изследването на 9 октомври и ще ги публикува на адрес www.metro.bg.
МЕТРО е най-големият търговец на едро в България, който обслужва над 300 000 професионални клиенти – ресторантьори, хотелиери и малки търговци. МЕТРО подкрепя развитието на кулинарията и професионализацията на ресторантьорството в страната. Компанията предлага професионално обучение за готвачи и всички типове обслужване в хотел и ресторант в своята МЕТРО Академия. МЕТРО е основен партньор на най-престижното състезание за професионални готвачи в света Bocuse d’Or и работи в партньорство с Българска асоциация на професионалните готвачи за големи професионални събития като Гастронимикс и Кулинарна купа на България. Компанията допринася за популяризиране на и развитие на на България и София като Кулинарната дестинация, подкрепяйки събития като Sofia Restaurant Week и много локални кулинарни празници и изложения.
МЕТРО България кани своите професионални клиенти да се включат в Деня на предприемача като предложат специални оферти за своите клиенти в онлайн платформа www.den-na-predpriemacha.bg, създадена от компанията специално за празника.
Изборът, какво да предложат на крайните си клиенти, е изцяло техен – изгодно намаление в цената, оферта от типа „купи 2 на цената на 1“ или друго специално ценово предложение. МЕТРО ще се погрижи офертите им да достигнат до повече хора със специална рекламна кампания, промоцираща www.den-na-predpriemacha.bg в седмицата преди Ден на предприемача.
Към момента над 1200 български търговци и собственици на заведения са регистрирали свои предложения за клиенти в българската страница на глобалната платформа на МЕТРО. Близо 70 000 са всички оферти, които професионалните клиенти на МЕТРО в 25 страни по света са публикували www.own-business-day.com до този момент.
МЕТРО предлага под един покрив асортимент от над 35 000 хранителни и нехранителни артикула. Компанията предлага професионални решения и професионално организирани и предложени асортименти, както по отношение на качество, така и на опаковки и ценообразуване. МЕТРО България разполага с един от най-големите търговски екипи в страната, който наброява над 150 души. Нейните търговци директно обслужват повече от 10 000 клиенти и правят над 1000 клиентски посещения на ден. Компанията развива бизнеса си чред 11 магазина в 9 български града и 2 снабдителски бази в големите курорти Слънчев бряг и Банско. Непрекъснато нараства и делът на директните доставки „до врата“ в продажбите на компанията, който със сигурност вече надхвърля 17%.
Людмил Каравасилев
METRO Cash & Carry, Mobile: +359 887 822 551, e-mail: lyudmil.karavasilev@metro.bg